sobota 9. února 2019

Střípky z voleb 2017

Je to tady, vše připraveno, můžete přijít volit. První půlhodina je hektická, později se vlny voličů stávají volnějšími. Tentokrát nám přišlo přes 520 voličů, což je asi 56%. Počítali jsme hodinu a výsledky odevzdávali pětadvacátí a to je z 57mi kladenských + dalších ani nevím kolik (vídáme i čísla přes 70) okolních okrsků úspěch. Voliči chodili různí - staří, mladí, veselí i vážní, zdraví i nemocní. Obdivuji ročníky 1926 - 35, kteří nejenže PŘIŠLI volit, ale s dobrou náladou nás bavili nebo si dělali legraci. To bylo milé :-) A co mně letos utkvělo? Tak třeba slečna, která hned mezi dveřmi povídá: "Dobrý den, jsem asi dement, ale to můžu volit kdekoliv?" Nebo paní, která mi podává místo občanky seznam ulic a směje se a směje, jak mě nachytala. Pak také jeden pár mladých lidí, nesmělých, tichých, jeden bez druhého ani krok a pak překvapivě oba přistoupili k urně, slečna odhodila nesmělost a jala se chlapce navádět jak a kam si má stoupnout, ať se usmívá a fotila ho mobilem. Po vhození obálky se vypařili tak rychle, že z nashledanou bylo slyšet jen to ...nou :-).
Letos přišel i jeden mladý muž cizí národnosti, který slušně pozdravil a stál u dveří. Po vyzvání, zda jde volit s úsměvem odvětil, že jsou dnes volby, tak co by tu tak asi dělal. Po dalším vyzvání a ukázání občanky, vzal obálku a než jsme stačili dokončit otázku zda má lístky, odešel za plentu kde odvětil, že nemá a vrátil se zpět. Co tam chtěl hodit??? Další mladík se nás zvědavě přišel zeptat, že už sice volil vedle ve třídě, ale že tam za plentou měli propisky. "Vy je tu máte také?" otázal se. Ujistili jsme ho že ano a on se nás zeptal, z jakého důvodu tam jsou připravené? Jedna osoba na nás zpoza plenty volala, že nemůže tu "čtyřku" najít a objevili se i tři "olizovači" obálek. Také, ostatně jako vždy, přišel pan fotograf, který se na naše reakce smál, že každá říká, hlavně ať tam není vidět a pak se pídí po fotkách, na kterých by se našla a hrozně se diví, když se nenajde :-):-):-) Na letošních volbách byla legrace, občas jsme se nestačili divit a bohužel jsem zažila i situaci, kdy přišla paní a podávala mi obálku s lístky svého manžela se slovy: "Nevím komu to mám odevzdat, manžel zemřel".
Na období voleb si čas od času vzpomene každý, ale ne vždy to bude v souvislosti s politikou.....

Žádné komentáře:

Okomentovat